ȘtiriȘtiri SEO

SEO

cum se realizează analiza concurenților în motoarele de căutare

SEO, cum se realizează analiza concurenților. Dacă sunteți în primele etape ale dezvoltării unei campanii de optimizare pentru motoarele de căutare (SEO), ați aflat probabil unul dintre cele mai dificile aspecte pentru a obține succesul unei campanii. Abordarea concurenței.

Chiar dacă vă aflați într-o industrie de nișă sau dacă ați venit cu o idee fundamentală nouă, probabil că veți avea concurenți care reclamă pentru a obține aceleași cuvinte cheie sau pentru a face apel la același public ca și dvs.

Din fericire, există o mulțime de strategii pe care le puteți utiliza pentru a vă gestiona concurența. Totul începe cu o analiză SEO a competitorilor. Detalii găsiți și în categoria Știri SEO.

Ce este o analiză a competitorilor SEO?

O analiză SEO a concurenților poate lua câteva forme diferite. Ideea de bază este aceeași. Interpretarea rezultatelor este mai problematică.

Veți identifica și studia companiile și persoanele care pot concura cu afacerea dvs. în paginile de rezultate ale motoarelor de căutare (SERP). Veți afla nu numai performanțele, dar și ce tactici folosesc în prezent.

De ce efectuați o analiză SEO a concurenților?

Nu este doar pentru a vă satisface curiozitatea. Analizarea competiției dvs. vă va ajuta campania SEO în mai multe moduri:

  • o mai bună înțelegere a concurenței. În primul rând, veți avea o mai bună înțelegere generală a concurenței. Cât de mari sunt? Dacă sunt o amenințare? Ce demografii vizează? Care par a fi cele mai mari atuuri și puncte slabe ale acestora ca afacere? Puteți utiliza aceste informații în strategia de brand, în dezvoltarea de produse și la dezvoltarea obiectivelor strategice pe termen lung;
  • punctele forte ale cuvintelor cheie. Privind mai atent SEO, o analiză a competitorilor vă poate ajuta să identificați cuvintele cheie puternic vizate de concurenții dvs. de top;
  • puncte slabe ale cuvintelor cheie. Mai interesant, veți putea vedea cuvinte cheie și expresii extrem de relevante pentru care concurenții dvs. nu se clasează. Acestea sunt oportunități perfecte pentru a vă plimba și a vă clasa rapid, fără a cheltui multe resurse în acest proces;
  • punctele forte ale legăturii. În mod similar, veți afla punctele tari și punctele slabe ale profilurilor de backlink ale concurenților. Crearea de link-uri este un element important al SEO. O diversitate de legături puternice și unice vă poate face practic de neoprit. Deci, de unde primesc concurenții dvs. cele mai bune legături?;
  • există o șansă bună să puteți valorifica aceleași resurse și să conectați oportunități;
  • legăturile pentru punctele slabe. Puteți vedea, de asemenea, unde eșuează strategiile de construire a linkurilor concurenților dvs. Ce tipuri de surse nu au folosit? Ce legături sau greșeli de construire a legăturilor par să le ignore?

Veți aduce toate aceste informații împreună pentru a alege noi ținte strategice și pentru a vă modifica execuția. SEO este competiția în care trebuie să fiți pe podium la final.

Pasul întâi: identificați concurenții

Înainte de a vă putea analiza concurenții, trebuie să știi cine sunt ei. În această fază, veți crea o listă definitivă a concurenților dvs. de top.

Asigurați-vă că identificați cel puțin unul sau doi. Dacă sunteți în căutarea a ceva mai exhaustiv, puteți privi cinci sau mai mulți concurenți.

Puteți începe acest pas cu câteva idei de brainstorming simple.

Care sunt unele dintre cele mai importante companii care operează în același spațiu ca dvs.? Pe cine considerați inițial a fi cea mai mare competiție a dvs.?

De acolo, puteți efectua o serie de căutări pentru cuvinte cheie legate de afacerea dvs. De exemplu, puteți căuta ceva precum „servicii de stocare în cloud” sau „agenție SEO Alba Iulia”. Când căutați mai mulți termeni înrudiți, ce mărci și website-uri apar cel mai des?

De asemenea, puteți adăuga noi concurenți la analiza dvs. în viitor. Deocamdată, notați concurenții care prezintă cea mai mare amenințare la adresa vizibilității online.

Pasul doi: Analizați cuvintele cheie ale concurentului

Acest pas și următorii câțiva pași pot fi finalizați în orice ordine, în mod realist. Dar în scopurile noastre, vom analiza cuvintele cheie în continuare.

Pentru fiecare concurent, veți descompune cuvintele cheie curente pe care le vizează, cuvintele cheie și expresiile pentru care se clasează în prezent și multe altele.

Puteți încerca să faceți acest lucru manual. Dar este mult mai ușor să utilizați un instrument de cercetare a cuvintelor cheie precum SEMRush sau Ahrefs.

Majoritatea instrumentelor, inclusiv acestea, vă permit să accesați gratuit o cantitate limitată de informații. Poate fi necesar să vă înscrieți pentru un cont gratuit și/sau să începeți un proces gratuit. După aceea, va trebui să plătiți pentru serviciile lor.

Dacă efectuați o analiză competitivă preliminară sau faceți un efort de cercetare unic, opțiunea gratuită ar trebui să fie suficientă.

Majoritatea platformelor funcționează în mod similar. Veți începe introducând domeniul concurentului sau o anumită pagină despre care doriți să aflați mai multe.

Rețineți atât tendințele generale, cât și detaliile:

  • Ce cuvinte cheie sunt dominate de concurenții dvs.?
  • Ce cuvinte cheie și expresii par să lipsească?
  • Ce fel de moment vede fiecare concurent și unde se vede?
  • Ce cuvinte cheie sau tipuri de impuls neobișnuite observați?

Rețineți că majoritatea instrumentelor de cercetare a cuvintelor cheie au, de asemenea, un instrument de analiză competitiv integrat. Aici, puteți introduce propriul dvs. domeniu și puteți genera o listă de concurenți și cuvinte cheie pe care le clasează.

Pasul trei: Citiți conținutul lor

Până acum, ar trebui să știți ceva. Conținutul este inima oricărei strategii SEO. Acesta servește mai multor scopuri distincte. Vă oferă un mediu pentru includerea cuvintelor cheie pe website-ul dvs., vă îmbunătățește autoritatea, vă ajută să câștigați și să creați link-uri și chiar vă influențează comportamentul utilizatorului.

În consecință, există atât variabile obiective cât și subiective de luat în considerare.

Am analizat deja un factor obiectiv (cuvinte cheie) și vom analiza legăturile (care sunt legate de conținut) în pasul cinci. Între timp, să facem o analiză competitivă subiectivă a conținutului concurenților.

Cea mai bună modalitate de a începe este să citiți blogul concurentului dvs. și să vedeți ce fel de conținut off-page promovează. Întrebați-vă și notați următoarele aspecte:

  • Ce fel de subiecte abordează?
  • De cât timp sunt articolele lor?
  • Ce fel de medii folosesc?
  • Ce cuvinte cheie par să fie cele mai răspândite? Acest lucru este deosebit de important, acum când știți pe ce cuvinte cheie se clasează;
  • Ce fel de densitate pentru cuvinte cheie folosesc?
  • Ce legături externe includ?
  • Ce fel de comentarii și share-uri primesc aceste articole?

Dacă doriți să faceți o aprofundare a analizei, puteți utiliza un instrument precum BuzzSumo. Puteți efectua o căutare pe un anumit domeniu.

Veți putea examina o gamă largă de conținut, analizându-l în termeni de performanță în rețelele de socializare, numărul de link-uri și un scor de „implicare totală” care încearcă să estimeze performanța sa generală.

Puteți învăța multe aici și nu doar pentru strategia dvs. SEO. Ce factori de succes puteți încerca să reproduceți pentru propria campanie? Ce puncte slabe vedeți?

Pasul patru: Analizați-le prezența în rețele sociale

Social media nu are un efect direct asupra succesului SEO. Joacă un rol secundar puternic în promovarea conținutului dvs., în câștigarea de link-uri și, în general, în îmbunătățirea prezenței mărcii.

Din nou, cel mai bun loc pentru a începe este sursa analizată. Puneți-vă următoarele întrebări:

  • Ce canale de socializare folosesc?
  • Cât de des sunt postate?
  • Ce fel de comentarii și angajamente primesc?
  • Cât de mult valorează acest lucru la conținutul lor principal?

Puteți utiliza analizatorul de profil al BuzzSumo pe Facebook pentru a obține mai multe detalii sau un alt instrument pentru a obține o clasare obiectivă a conturilor lor de social media.

Pasul cinci: Studiați profilul lor de backlink

Acesta este, probabil, cel mai important pas al analizei dvs. competitive. În multe privințe, este cel mai exhaustiv. Acest lucru se datorează faptului că link building-ul este punctul central al oricărei strategii SEO.

Fără legături, este aproape imposibil să vă îmbunătățiți autoritatea de domeniu.

Dacă sunteți interesat să faceți o aprofundare în analiza profilului de backlink, asigurați-vă că veți consulta un ghid complet pe această temă. Vom atinge câteva dintre punctele importante.

În esență, veți efectua o analiză a profilului de backlink pentru fiecare dintre concurenții dvs. Pentru a face acest lucru, veți avea nevoie de ajutorul unui instrument. Cele mai folosite sunt Ahrefs Keyword Explorer sau Moz Link-Explorer. Există multe instrumente de analiză de backlink care funcționează în mod similar.

Veți obține o mulțime de informații despre fiecare domeniu pe care îl introduceți. Veți afla autoritatea domeniului, numărul de domenii cu care se leagă, numărul de legături de intrare și cuvintele cheie de rang de top.

Veți putea, de asemenea, să faceți o analiză profundă pentru a studia legăturile individuale îndreptate către domeniu și pentru a exporta date pentru a efectua analize mai exhaustive.

Câteva întrebări importante pentru SEO backlink

În cele din urmă, veți dori să răspundeți la aceste întrebări:

  • Câte legături au? Numărul mare de link-uri îndreptate către website vă poate spune multe despre cât de activ este acest concurent;
  • Ce surse folosesc? Acestea pot fi surse potențial puternice în propria campanie;
  • Care este raportul dintre pagina lor principală și legătura internă? Link-urile pentru paginile de pornire sunt adesea mai puternice pentru autoritatea de construire, dar legăturile interne sunt mai ușor de construit, oferind totuși mai multă relevanță;
  • Câte link-uri urmează și nofollow? În mod similar, veți dori să vedeți câte link-uri standard au, în comparație cu legăturile lor nofollow;
  • Ce fel de text de ancoră folosesc? Textul de ancorare include adesea cuvinte cheie și expresii, dar poate fi, de asemenea, pur natural;
  • Există legături rupte? Dacă găsiți un link rupt, veți avea o oportunitate critică de a oferi voluntar un link de înlocuire către editor – unul care indică propriul dvs. website;
  • Folosește redirecționări? Redirecționările vă pot spune mai multe despre infrastructura lor de backlink;
  • Observați ceva suspect? În unele cazuri, puteți observa o activitate neobișnuită de legătură. De exemplu, puteți observa un scor de autoritate de domeniu foarte ridicat, cu o lipsă de legături care să o susțină. Dacă acesta este cazul, ar putea fi un semn de tactică black hat și își „ascunde” legăturile, limitând accesarea crawling-ului într-un PBN.

În timpul analizei, rețineți un fapt important. Corelația nu are o cauzalitate egală. Doar pentru că un concurent folosește o tactică specifică și merge bine nu înseamnă că tactica este responsabilă pentru succesul său.

În multe cazuri, veți găsi un concurent care folosește o mare varietate de strategii diferite, dintre care unele sunt discutabile, iar unele dintre ele sunt contestabile. Luați în considerare mulți factori atunci când formulați concluziile.

Analiza competitorilor SEO: Ce urmează acum?

În acest moment, veți avea o mulțime de date despre strategiile SEO ale concurenților dvs. Inclusiv tactica care funcționează și cele care nu reușesc. Ce presupuneți să faceți cu aceste informații?

Există mai multe posibilități:

  • Oglindirea. Dacă un concurent folosește o strategie eficientă, de ce să nu încerci să o folosești pentru tine? Aceasta este filozofia din spatele oglinzii. Aceasta nu funcționează întotdeauna pentru direcționarea prin cuvinte cheie sau dezvoltarea de conținut. Dacă încercați să folosiți aceeași tactică aici, veți face presiuni mai competitive. Cu toate acestea, oglindirea este excepțional de eficientă în ceea ce privește construirea legăturilor;
  • Direcționarea în cuvinte cheie care au concurență scăzută. Nu este imposibil să conteste un concurent pentru a domina asupra unui cuvânt cheie atunci când acestea au deja o poziție consolidată. Cu toate acestea, dacă doriți rezultate mai rapide, mai puțin solicitante de efort, este mai bine să căutați cuvinte cheie care sunt atât relevante pentru marca dvs., cât și mai puțin contestate;
  • Brainstorming. Există un fel de artă subiectivă la SEO. Gândiți-vă cum puteți face conținutul dvs. „mai bun”. Cum puteți genera răspunsuri mai pozitive din partea cititorilor și fanilor? Cercetarea competitivă vă oferă un punct excelent de a lua în considerare aceste aspecte.

Gând final

Analizele competitorilor SEO vă pot ajuta să înțelegeți mai bine concurența dvs. pe tărâmul SEO și să lucrați activ pentru a evita sau a provoca direct acei concurenți.

Nu este o strategie unică.

Este o analiză pe care doriți să o efectuați periodic, în timp ce aflați mai multe despre SEO și reglați campania. Dar, după ce veți avea informații competitive în analiza dvs., veți fi mult mai bine echipat pentru a domina SERP-urile.

Dacă aveți nevoie de ajutor pentru analiza concurenței dvs. SEO sau dacă sunteți pe piață pentru un partener SEO, accesați datele noastre de contact pentru un audit SEO sau consiliere SEO.

News

Consultant SEO, al companiei SEO Services Plus, din Alba Iulia. Cu o experiență de peste 14 ani în Web Design și SEO, am dezvoltat acest website pentru persoanele interesate de politică, medicină, turism, educație sau învățământ. În general, preluăm articole de pe alte website-uri dar avem secțiuni unde specialiștii noștri scriu articole din diverse domenii de activitate.

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Poate vă place și
Close
Back to top button

Adblock Detectat

Vă rugăm să dezactivați Adblock. Website-ul nostru folosește reclame de la parteneri pentru acoperirea cheltuielilor de întreținere.